Performance Marketing в действие

Performance Marketing в действие

Като рекламна агенция сме се сблъсквали с какви ли не предизвикателства. Често трябва да отличим наша марка в силно конкурентна среда и да постигнем желаните цели на клиента, а и тези, поставени взаимно „на масата на преговорите.“

В днешната статия ще Ви запознаем с няколко реални казуса за компании без изграден онлайн имидж и присъствие към момента на поемане на проекта от нас. По-малките брандове често смятат, че „маркетингът е за големите фирми“, a те самите нямат шанс, но всъщност, ако нещата се правят качествено, ползите са огромни – както и ще видите по-долу в статията.


Thegiftbox.bg  – Google Ads и Facebook Ads


Проектът >

Thegiftbox.bg е български онлайн магазин, който е на близо две години. Брандът е един от десетките (дори и стотици) компании, занимаващи се с персонализирани подаръчни кутии с известни брандове алкохол, шоколад и „още нещо“. На пръв поглед не се различава по нищо от всеки един друг бранд, като единствено уникалната отдаденост на управителя на компанията бе причината фирмата все още да съществува. Когато нещо не успява има две стъпки – отказваш се или търсиш правилното решение и модифицираш процеса на работа.

След множество изпитани трудности с колеги и фрилансъри, thegiftbox.bg реши да се довери на Fuss Digital в един от най-трудните периоди за реклами, когато абсолютно всеки един бизнес „дава всичко“, за да направи оборот като за последно – а именно предстоящите тогава коледни празници. Проектът се очертаваше да е труден в тази силно конкурентна среда. Подходихме към него, както винаги с нов проект – с анализ на текущите данни:

Профилът на средностатистическия потребител на thegiftbox.bg е жена между 25 и 34 години, която е от голям град в България и обича да пазарува онлайн; интересува се от изкуство и музика; любител готвач е и харесва дамски дрехи и аксесоари. Това се вижда като пазарен сегмент и категория по афинитет в Google Analytics.

Решението >

До онзи момент магазинът не е имал активен онлайн маркетинг, а ако е имал е бил спорадичен. Стана клиент на Fuss през октомври 2021. В това време започнахме да увеличаваме оборота и броя поръчки на магазина с помощта на реклама в Google и Facebook. С непрестанни оптимизации гонихме и постигахме резултати. Но нека бъдем конкретни:

Използвахме съществуваща база с данни от клиенти, които имат най-голямо намерение за покупка и таргетирахме градовете с най-платежоспособните граждани в България, поради средната цена на един продукти – около 50 лв. Построихме тристепенна фуния, за да запознаем потенциалните клиенти с марката и да конвертираме най-заинтересованите. Това ни помогна да извлечем максимума и от Facebook рекламите, при които до този момент те никога не бяха имали положителна възвращаемост на инвестицията.

В крайна сметка след само два месеца осъществихме повишаване на оборота от Google реклама с 163.62%, а трафика с 125.62%; продажбите се увеличиха със 170%. Това бе постигнато със същия бюджет, който заварихме при започване на работа.

Повишихме значително (с около 50%) и CTR чрез по-добри рекламни текстове и визуализации на 7.47% в Google Ads и 10.86% във Facebook.

 

Резултати след 2 месеца работа с нас:

5.32x възвръщаемост на инвестициите в Google Ads

10.16x възвръщаемост на инвестициите за нови клиенти във Facebook

 


Клиент Caruso BG – Brand Awareness и Facebook


Проектът >

Карузо бе голямо предизвикателство, но със сигурност страхотен опит с един страхотен клиент и може би едни от най-добрите пицари в София.

Екипът бяха отдадени на бранда и търсеха правилната посока за маркетиране на вкусните си пици. Бяха започнали стъпки за отваряне на втора локация и бяха започнали рекламни кампании, но с липса на ясна визия и правилно послание. Таймингът за симбиозата обаче с една дума бе перфектен - Tutto bene!

Caruso е български бранд за пица от типа вземи от място с възможност за доставка до дома и офиса. Създаден е през март 2019 година. Занимава се с производство на пици по неаполитанска технология с италиански продукти, като качеството е гарантирано. Затова заложихме на послания от типа на „качество“, „италиански пици“ и др. в цялостната си комуникационна стратегия. Като тактика предприехме рекламна кампания във Facebook за ангажиране.

Профилът на средностатистическия потребител е всеки човек, който обича пици, т.е. мъже и жени на възраст 13-63 години, живеещи в София, тъй като засега брандът е разположен в столицата с два обекта.

Именно поради качеството на пиците, екипът взе решението да разшири бизнеса си, като отвори втора локация в голям жилищен комплекс в София, за да увеличи броя на клиентите си и да постигне по-голям пазарен дял.

Решението >

Facebook страницата имаше активност, както и Instagram профилът, но липсваше консистентност при публикациите, както и в дизайна. Тонът на гласа беше добър, но прекалено личен и несериозен.

Ето защо Caruso BG стана клиент на Fuss Digital през януари 2022 с ясната цел да подобри визията си, както и посланията към своята публика. В това време започнахме да увеличаваме оборота и броя поръчки на магазина с помощта на разноообразни рекламни кампании във Facebook.

Допълнително създадохме и кампания, таргетираща радиус от 5 км около втория обект, като за кратък период от време запознахме аудиторията там с предлаганите от нас продукти, за да насърчим хората да опитат вкусните пици.

Наглед прости неща – изчистване на стила и комуникационния подход, създаване на точно необходимите реклами с правилна аудитория – постигнаха удивителни резултати.

Повишихме CTR в размер от 10.86% във Facebook.

Резултати след 3 месеца работа с нас:  

Max. CTR = 50%

Min. CPC = $0.01

 

Примерна извадка за бюджет от $100:

Обхват: 34 360 души

Имресии: 100 292 броя

Кликове: 4700

Средна цена на клик: $0.02

Средна стойност на CTR: 5%

 

10.16x възвръщаемост на инвестициите за нови клиенти във Facebook

Тези цифри показват, че и малкият бизнес може успешно и ефективно да прилага съвременните маркетингови методи!




Клиент Motionsports – Google Ads & Facebook Ads

Motionsports е фирма, която се занимаваше със спортна екипировка. Оперираше главно в B2B сектора. Бизнесът се развиваше главно на базата на личните познанства и отличната експертизата на управителя. Компанията търсеше ново предизвикателство в лицето на крайния клиент и се бе спряла на разработване на B2C канал, а именно онлайн продажби чрез Google Ads & Facebook.

В силно конкурентна среда, каквато е браншът за спортни стоки, за един магазин да се открои е меко казано нелека задача. Но това никак не ни сломи, а напротив, мотивира ни да изкараме магазина видим за търсещите конкретни марки облекло, както и пред конкурентите.

При този клиент тествахме Performance Max кампания, която даде отлични резултати, макар и животът на кампанията да беше кратък, нещо типично за този вид нови кампании в мрежите на Google. Алгоритъмът на Google работи непрекъснато и се самообучава, като се мисли за много умен, но всъщност често бърка. Там, разбира се, идваме ние на помощ с нашия естествен интелект и хитрост, която е все още чужда на Google.

Performance max кампаниите обаче са също така отличен помощник на кампаниите за Търсене, като развиват техния потенциал и могат да повлияят и подобрят ефективността им. Това е и защото става дума за мултиканална дистрибуция, имаме множество рекламни площадки в различните мрежи на Google – Display, YouTube, Search, Discovery, Maps, Gmail – всичко на едно място, което неминуемо прави силни взаимовръзки помежду си и едната мрежа повлиява положително на другата. В този ред на мисли, при добре развит акаунт в Google Ads и наличие на поне 100 конверсии, можем да прибегнем спокойно до Performance Max кампания. Един тест никога не е излишен. Така е в маркетинга.

Това, което постигнахме при нашия клиент от едномесечната ни кампания, е цена на конверсия 2,44 лв; Conversion rate – 1.07%; CTR – 5.14%; рекламен разход – 80.51 лв и общо 33 поръчки на обща стойност 1,530.22 лв, т.е. възвръщаемост на инвестициите в размер на 19.01 пъти.  Последният термин означава: „Стойността на реализацията спрямо разходите („Стойност на реализацията/цена“) измерва вашата възвръщаемост на инвестицията. Това е стойността на реализацията, разделена на общата цена на всички рекламни взаимодействия. Цената в този показател изключва взаимодействия, които не могат да доведат до реализации, като например тези, които се случват, когато не използвате проследяване на реализациите.“ Показателят е ключов за ефективността на дадена кампания в която и да е от двете платформи – било то Google или Facebook.


Примерите по-горе са показателни, че при правилно управление на маркетинг процесите в малките компании, те имат реален шанс да са конкурентни в онлайн пространството. Инвестициите в инфраструктура и маркетинг са с далеч по-нисък начален обем и това позволява при добро управление подобна малка или средноголяма компания да има реално конкурентно присъствие редом с по-големите брандове.

Ако и Вашият бизнес се чувства некомфортно в дигиталния свят – свържете се с нас. С радост ще обсъдим възможностите за развитие.

 

За нас

Ние сме цветен и креативен екип, с богат опит в областта на технологиите, дизайна и социалните мрежи. Посрещаме нашите клиенти с усмивка, а идеите им стават наши цели.

Фокусираме нашата енергия и време в постигане на високи резултати и възвръщаемост на инвестицията. Работим с изпитани практики като всеки ден учим нещо ново. Надграждаме, за да сме актуални в динамичния свят на дигиталния маркетинг.

ДА СЕ ЗАПОЗНАЕМ

Контакти

Елате в офиса ни на бул. България 102