Ако преди 70 години, за да покажеш продукт, услуга или да предадеш послание е било достатъчно да напишеш текст с увлекателен слоган и да го поставиш във вестник или на билборд, то сега може да кажем, че това е крайно недостатъчно. В днешно време потребителите се “хранят“ с очите. Визуалното представяне на съдържанието придобива огромно значение и става определящ фактор при избора на консумирано съдържание. Това се дължи на факта, че визуалното представяне влияе подсъзнателно на нагласите и поведението на потребителя и именно заради това маркетингът трябва да има силен дизайн екип зад гърба си.
Storytelling-ът е своебразното изкуство да предадеш послания, информация, съобщения и емоции на дълбоко и трайно ниво. Може да се каже, че това е мостът, който дигиталните агенции изграждат между компанията ви и вашите потребители. Основен компонент на storytelling-ът e именно визуалното съдържание, чрез което могат да бъдат предадени различни послания към потребителите, по дълбоко емоционален начин, така че да предизвикат широк отзвук по дадена тема. Освен това е доказано, че съдържанието, което включва изображения и диаграми, се представя стотици пъти по-ефективно от обикновения текст по отношение на процентите на ангажираност.
Предизвикателствата пред ефективното използване на визуалния сторителинг са многоаспектни. Като всеки друг инструмент за комуникация, основополагащ фактор за успеха на визуалното пресъздаване на истории е аудиторията. Всеки експерт в сферата на комуникациите винаги взима предвид потребителите, до които иска да достигне неговото послание. Да познаваш добре аудиторията си е в буквалния смисъл „ключ“ към това да постигнеш желаните резултати.
Страхотен пример за това са е един от клиентите на Fuss – пицария „Caruso”. Когато стартирахме работа с тях изградихме нова бранд визия и публикациите в социалните мрежи бяха основно под формата на закачливи и интересни дизайни. Но бързо след като започнахме да качваме постовете установихме, че аудиторията и потенциалните клиенти на Caruso не харесват толкова забавните дизайни, колкото автентичните снимки на пици. Започнахме да си служим основно със снимков и видео материал и ангажираността на последователите се увеличи значително.
Визуалният сторителинг си служи с много способи, така че да бъде ефективен и подходящ за конкретна аудитория. Основната функция на визуалното разказване на истории е то да предаде дадени послания, независимо дали с рекламна или информативна цел. Това само по себе си изисква дизайн, фотография, видео или друго, да бъде достатъчно въздействащо и да провокира у потребителя търсената реакция.
Важно е дизайните да “проговорят“ на хората още преди са прочели текста и бързо да придобият представа за какъв бранд става дума. Например, работим по една иновативна детска програма, която е колаборация между Disney и UEFA – Disney Playmakers, и за визиите на постовете използваме много цветни и закачливи дизайни, които автоматично ти подсказват, че става дума за нещо весело, развлекателно и детско. За разлика от клиента ни „Център за професионално обучение към Сдружение "Хипократ“, където визиите за корпоративни и много бързо разбираш,че става дума за нещо сериозно и важно.
Друг наш клиент, за който изградихме стил на публикациите в социалните мрежи и успешно „разказваме истории“ чрез тях онлайн е РазЯдко – бранд за ядкови тахани. При него решихме да имплементираме по много деликатен начин рисувани елементи, които успяват истински да подчертаят чара на РазЯдко. Можем да видим каква голяма разлика има, когато използваме просто снимки и такива, които са с рисувани елементи.
Imamchovek.bg също е проект, зад който стоим, и цялата бранд визия е изключително закачлива и весела, изцяло рисувана, и точно това прави бранда разпознаваем и успешно скъсява дистанцията с хората, тъй като виждат, че това не е поредният корпоративен сайт. При този бранд си служим и с т.нар. маскот, който се превръща в разпознаваем елемент на Имам Човек и хората започват да го асоциират с компанията.
Всеки цвят носи определено усещане и емоция, всяко изображение е заредено с някакво настроение, някои шрифтове са по-груби, а други са по-елегантни – всичко това показва, че всеки компонент от дизайна допринася за някакво вътрешно усещане, което ще изпита потребителят. Доказано е, че човек възприема информацията първо визуално, затова е много важно да бъдат подбрани внимателно „инструментите“, с които маркетолозите работят и да се има предвид какво точно всъщност се цели да бъде предадено на хората, защото визуализацията, наравно с текста, разказва истории.
Нашата задача като маркетинг агенция е не само да генерираме това визуално съдържание, но и да анализираме аудиторията на различните клиенти, както и това как различните публикации се представят. Следим ежедневно статистиките (reach, engagement, link clicks, т.н.) и правим съответните изводи, които ни помагат да намерим кой подход е най-работещ за дадения клиент. С всеки бранд си поставяме цел – brand awareness, увеличение на продажбите или просто увеличаване на аудиторията, например, и спрямо тази цел избираме кой метод на storytelling-ът ще е най-подходящ и работещ.
Ние сме цветен и креативен екип, с богат опит в областта на технологиите, дизайна и социалните мрежи. Посрещаме нашите клиенти с усмивка, а идеите им стават наши цели.
Фокусираме нашата енергия и време в постигане на високи резултати и възвръщаемост на инвестицията. Работим с изпитани практики като всеки ден учим нещо ново. Надграждаме, за да сме актуални в динамичния свят на дигиталния маркетинг.